Halaman

Khamis, 29 Mac 2012

Serba Salah Jadinya...

Links to this post
         Hmm... Serba salah bila aku betul betul fikir... tapi aku juga betul betul nak perubahan... tapi kadang kadang takut juga bila nak buat ni... korang tak takut ker.. apa la pasal aku tanya korang... bukan korang yang alami pun ek...

     

          Opsss... aku nak berhenti kerja... betul ke...? Sebenarnya aku sendiri pun tak percaya... tapi tu la keputusan yang nekad aku buat... mungkin dah lama sangat aku kerja kat kilang biskut kot... yela... kat Hup Seng aku keje 7 tahun... kat munchy ni... da 4 tahun lebih aku keje... lama betul... sampai da masak macam biskut da aku ni...

          Sebenarnya kerja kat Munchy ni... ok... pendapatan kerja kat sini pun boleh di katakan Munchy antara kilang dekat Batu Pahat yang menawarkan gaji yang agak tinggi bagi mereka yang tak tahu apa apa... maksud aku belum ada pengalaman dalam kilang biskut la...

         Kilang Munchy ni juga ketat dalam segala macam peraturan... maklum la kilang makanan... siapa tak kenal biskut Munchy... tak yah aku citer lebih lebih... kalau korang masuk dalam mesti korang terpegun... kilang Munchy dier punya lantai pun boleh buat cermin tau... berseh... setiap minggu ada buat cek kuman... perghh... punya dahsyat jaga kebersehan... tapi itu yang bagus tentang Munchy ni...

         Kebajikan pekerja pun ada.... ada kad AIA yang cover pekerja dengan jumlah RM10,000... kalau ada ibu ibu yang mengandung... tak kasi diaorang kerja berat.. sedia kerusi sambil bekerja... ari jumaat sentiasa ada kelonggaran untuk pekerja islam menunaikan solat... bagus tak...?



         Cuma aku yang tak cukup... bukan aku mata duitan... tapi aku ingin lagi meraih pendapatan yang lebih tinggi bagi menampung hidup aku sekeluarga... aku percaya ada rezki buat anak anak... aku da dapat kerja baru... gajinya lebih Rm250 dari apa yang aku dapat sekarang...

         Kat Munchy aku leader...kat bawah aku ada 6 orang jaga mesin dan 25 operator... kat tempat baru ni aku Supervisor... tapi yang bes tu.. aku handle 5 orang saja... ahaks!... kilang apa..? nanti la aku citer...

         Beza yang paling ketara... kalau kat Munchy aku kerja 3 petang balik 11 malam... Isteri aku kerja pagi... dan kami bergilir jaga anak.... tapi kat tempat baru ni kami sama sama kerja pagi... malam kami sama sama ada bersama anak anak...bole jalan jalan... bole g sana .. bole g sini.... bole buat lagu... huhuhuhu....

         Apa pun surat yang aku anta semalam belum ada maklum balas lagi... mungkin orang atasan tak de kot... sebab biasa ari rabu, aku kena meeting.. tapi semalam di batalkan... tengokla nanti...

         Apa pun keputusan yang di buat... berani buat... berani tanggung... lagi pun... rezeki Allah ada kat maner maner kan... cuma nak kita usaha lebih ajerk... betul tak..?


Sabtu, 24 Mac 2012

Bila Awang Hitam nyanyi lagu Iman Mutiara...

Links to this post
         Dalam akhbar bermacam macam kes pasal Awang hitam... mereka pun macam kita jugak... ader yang baik... ader yang nakal... tapi video yang aku nak tunjuk ni... memang bagus... korang layan sendiri la... baru korang tau.. kan...

 

Gambar ni sekadar hiasan ye....



Memang terbaeeekkk...

Links to this post
         Memqang betul la usaha tangga kejayaan... di sampaing percaya dengan diri sendiri.. di tambah dengan usaha yang keras... mamat ni mampu beraksi macam ni... first time akutengok... memang terbaek... korang tengok la... kalau lu orang tak terpegun... memang kosong la otak korang.. setakat terer lompat parit aperr kesss...



Sumber : C.ayob.com


Khamis, 22 Mac 2012

Kes Penculikan Fatihah... Memalukan betul...

Links to this post
          Aku jarang beli Metro... kalau tak keluar rumah pagi.. jarang beli... ntah macam maner tergerak hati nak pergi beli... terkedu kejap baca kes tengtang penculikan Adik Fatihah berumur 15 tahun yang diculik 3 individu pada 18 Mac 2012 yang lepas... 


           Penculikan yang berlaku hanya sandiwara!!!! Hanya kerana rasa terkongkong bersama keluarga!!!! Ditemu menumpang di rumah kekaseh!!!! Apa yang ader kat kepala otak kau dik....

           Aku mungkin tak tahu, dan aku rasa tak sape pun tahu apa masalah kau dik dengan keluarga kau... tapi tolong lah... janganlah berfikir cetek begitu.... fikir lah masa depan... jangan la kau corak sendiri masa depan kau dengan warna hitam...

          Aku rasa sesiapa pun yang sekarang ni jadi mak jadi ayah... pasti takut bila terbaca kes penculikan seperti ini... takut sangat sebab kita semua ader anak... sayang anak...itulah darah daging kita... tapi... bila tahu hal sebegini....

          Rasa menyesal lak beli Metro ari ni....

 

Selasa, 20 Mac 2012

Pulangkanlah Nur Fatihah....

Links to this post
    Terkedu jugak baca Metro hari ni... kasihan... simpati .. geram... semua ader... Kisah adik Nur Fatihah yang di culik semasa berjalan pulang dari kedai terpampang di dada akhbar ari ni...



         Sebuah kereta berhenti depan mereka dan seorang lelaki menarik adik Nur Fatihah dengan kasar masuk dalam kereta... adik Nur fatihah menjerit..." baby... tolong kakak.." kepada adiknya... aku rasa takut nak membayangkan apa perasaaan ibu bapanya sebab aku juga punyai anak... anak yang aku sayang...

          Aku berdoa... dan aku juga minta kita semua sama sama berdoa.. agar adik Nur Fatihah dapat kembali ke pangkuan keluarganya dalam keadaan yang selamat... sudah sudahlah kes begini... jangan la di aniaya mereka yang tak bersalah...  satu persatu ada saja kejadian yang seumpama ini berlaku...

         Aku juga berharap pihak berkuasa dapat mempertingkatkan lagi usaha mereka dalam menjejaki usaha mereka dalam membendung kes seperti ini... 

          Remuk hati ibu....Luluh hati bapa.... tak dapat aku bayangkan, aku takut nak membayangkan perasaan mereka... sebab aku juga seorang bapa....

         



Ahad, 18 Mac 2012

Layan Mentor Malam Niee..... Jom Adjust komen dari guwa... hahaha...

Links to this post
          Malam ni guwa layan mentor... terus terang biaser aku tak terlayan mentor ni... bukan aper.. ahad selalu selalu keje la... entah cam ner ble terrrrrrr cuti plak... jom layan... bukak tb masing masing...


         Jom layan serba sedikit komen komen guwa tentang anak didik dia orang...



         Da bukak ni.. terngok persembahan Wani dengan lagu " Lagenda" perghh... bole tahan... orangnyer pun cantik dan merendah diri, sayang family...... memang bagus peserta bimbingan Ferhad ni.. terima kaseh papa.... hehehe... gurau Ally Iskandar masa temu bual Wani dengan Papa Wani melalui telepon secara live... hahaha... lawak la jugak...


         Adam dan KJ... huhuhu.... dance beb... Adam memang suka menari dan menari... dah tentunya anak didiknya pun mesti bole.. tapi guwa amat heran... nape opening Adam, KJ tak nyanyi lagu dance...lagu yang sambil menari.... pikir punya pikir musti Adam nak orang dengar suara KJ... sedap jugak dia nyanyi... lagu "Izinkan Ku Pergi" Halamak... penutup lagu terselit lagu danceeee..... cayalah wok...


          Berasal dari Kelantan... Ella memilih Puteri Caroline... moh jom tengok.. sory la guwa tak letak video... ni just komen guwa ajerk... huhuhu... Ella tetap ader gediknya... suma owang tau kann... hehehe.... saje gurau... perghhh Puteri nyanyi lagu " Price Tag " memang bes.. tapi nyanyian nya kurang mantap bagi aku... sebab dia bawak lagu tu, bermanje laaaa... heh.... jangan maraaa... guwa tulus ikhlas...


           Ana Syuhada... sedap nama tu... sikiiiit lagi... nak same ngan nama anak aku Nurul Aina Syuhada... lemah lembut Ana ni nampaknya.... ni anak didik Ramlah Ram ni... nak tengok ni dia nyanyi apa ni... uiihhh... sedap suaranya... lagu pilihan bertajuk " Tanpa Kekasihku"... emmm... bole tahan... satu komen... sebutan agak kurang jelas... bagi aku laaa.... jangan mara arrrr....

            
          Noor Nazatul gadis pilihan Ogy Ahmad Daud... Gadis kelahiran Kedah... memang berasal dari bidang seni... kira dah ada pengalaman la ni... kak Ogy cakap... Zatul... kerja dengan akak macam masuk kem bina semangat... uhuhhu... pahaam paham... heh... Zatul pilih lagu "Doktor Cinta" ... memang bertenaga minah ni... huhuhu... bole tahan... tapikan... cuba korang bayang bila apabila satu ketika anak didik Ogy Ahmad Daud ni dikritik hebat oleh juri... korang dapat bayangkan tak... apa tindak balas Ogy... huhuhu... tengok kan jela... namun apa pun Zatul ni memang bertenaga....


        Rockkkk !!! Rock!!!! Guwa salute Faizal Tahir... memang idola guwa ni... dan idola guwa yang sorang ni memilih Anas Ridzuan sebagai protege dierrr... tak sabar guwa nak tengok... huhuhu... jap td baru pas iklan... perghhh... sorakan memang hebat untuk yang sorang ni.... memang bes... masa temu bual Faizal Tahir, Ally dan Anas... terbaekkkk lawak.... Anas pilih lagu Illusi... suara baek bro... intro memang memukau guwa... memang bes... tapi bila masuk muzik sore kadang cam tenggelam la.., sayang betul... tapi memang bes gak... agak lincah gak budak ni... cume tang suara masa masuk muzik ka,.. tenggelam sikit... tapi sokongan, sorakan penonton memang panas... perghhh,... siap Mak Ayah Anas di bawak masuk lagi... memang gempak...

        Apapun semua memang terbaek... kalau tak terbaek... takkan dapat masuk tak kan... diaorang masuk group mana, group A ke B... lu orang tengok sampai abis sendiri la... tak panjang pulak guwa tulis naanti... nji pun dah berjela kan.... yang mesteri.... sapa pilihan guwa.... ahai... mane ble cakap.... same same la kita undi... jom... guwa nak belahhhh dulu.. caiyoookkk...



Hidup Kita Cuma Ada 3 Hari...

Links to this post
 

 HIDUP KITA CUMA DI DALAM 3 HARI 2 NAFAS 2 PILIHAN 2 TEMPAT

Hidup - 3 hari 2 Nafas

"HIDUP KITA CUMA DI DALAM 3 HARI:
Semalam ~ Sudah menjadi sejarah.
Hari Ini ~ Apa yang sedang kita lakukan.
Esok ~ Hari yang belum pasti.

Hisablah hari pertama semoga hari yang kedua
kita lebih baik kerana mungkin ajal kita pada hari yang kedua.

HIDUP CUMA DALAM 2 NAFAS:
Nafas Naik.
Nafas Turun.

Hargailah Nafas yang naik kerana udara yang disedut
adalah pemberian ALlah secara percuma dan
carilah keredhaan~Nya dalam menggunakannya.

Bertaubatlah dalam Nafas yang kedua kerana mungkin itu
nafas yang terakhir keluar dari tubuh bersama
nyawa dan roh untuk meninggalkan dunia yang fana ini.

HIDUP CUMA ADA 2 PILIHAN :
Hidup dalam keredhaan ALlah.
Hidup dalam kemurkaan ALlah.

HIDUP YANG ABADI CUMA ADA 2 TEMPAT :
Kekal di dalam neraka.
Kekal di dalam syurga.

Ingatlah kecelakaan neraka itu amat mengerikan
dan kita hanya diyakinkan oleh keyakinan kita kepada rukun IMAN.
Rukun Iman itu pula ada 6 dan apabila
hilang salah satu daripadanya maka hilanglah ia.

Kelazatan dan kesejahteraan syurga itu maha HEBAT.
Tidak terduga oleh fikiran kita dan untuk mendapatkannya
terjemahkan rukun ISLAM yang 5 itu
dan puncaknya adalah SOLAT ... Amat sukar untuk dipercayai
bagi yang ingin ke SYURGA tetapi tidak bersolat,
umpama seorang yang mahu menaiki kapal terbang,
tetapi tidak mempunyai boarding pass.

Dan mereka yang sengaja melalaikan solat,
umpama mengeposkan sepucuk surat tanpa melekatkan setem ...
apabila ditanya bagaimana surat itu akan sampai
pada penerimanya ... lalu dia pun berkata
setemnya akan dihantar kemudian.

Ada 2 penyelesaian dalam kes ini :
Dia mungkin didenda ... atau, suratnya masuk tong sampah.

Oleh itu, tidakkah kita semestinya bersyukur
atas segala nikmat yang ALlah kurniakan kepada kita ...
Sekurang-kurangnya ALlah telah memberi udara
secara percuma untuk kita berzikir mengingati~Nya
setiap detik dan ketika, hinggalah kita kembali
kepada ALlah dalam keadaan jiwa yang tenang ...
lalu masuk ke dalam syurga dalam keadaan
kita redha dan ALlah meredhai.

Semoga kita semua berbahagia + sejahtera senantiasa
... di dunia jua di akhirat kelak serta
di dalam rahmat ALlah s.w.t.


Sumber... Facebook "Dunia Macam Macam"


Movie with Ary - Hitman 2007 Full Movie

Links to this post
         Movie ni aku baru jumpa... tapi bila tonton memang bes... penuh aksi.. tak boring tengok... lagi lagi dengan hero yang mula mula gua pikirkan penjahat... terbaekkkk.... memang tak rugi lu orang layan.... da tengok belum... jangan lepas peluang bro...




Sabtu, 17 Mac 2012

Terhangat!!! Aura Bicy untuk di jual...

Links to this post
          Terhangat!!!! Terhangat!!!! Aura Bicy untuk dijual.... maseh baru dan panas lagi.... di jual dalam bentuk lelongan... semua yang berminat lekas lekas mendaftar diri sebelum kelas penuh... terbaek dari kami.. terbaek untuk anda...


          Perhatikan segala info terkini dan info yang lama... pastikan anda tidak terketinggalan...

* Lelongan bermula sekarang

* Mereka yang berminat boleh terus "like" page ini untuk segala post up to date tentang barang yang di lelong.

* Harga lelongan "Aura Bicy" bermula dari pada RM 23,351 tanpa di sertakan cukai jalan.

* Bakal pemilik baru adalah bergantung kepada bidaan yang paling tinggi.

* Segala rebut berebut tolak menolak di antara pembeli adalah di galakkan untuk memeriahkan suasana semasa jualan bermula,

* Segala surat menyurat adalah tidak di layan, hanya sms dan panggilan telefon sahaja di benarkan. No. telefon korang cari sendiri.

* Untuk lebih info, hanya gambar yang di paparkan sahaja akan pasti memikat anda, menaikkan nafsu anda untuk memilikinya.

          





         "Aura Bicy" RM23,351..Lelongan bermula!!!!


Jumaat, 16 Mac 2012

Alhamdulillah... dapat jugak...

Links to this post
          Alhamdulillah... alhamdulillah... syukur... dapat jugak impian aku... aku dah lama nak...bukan apa selama ni sedikit sebanyak mudahkan kerja aku... tak pandai sangat guna... tapi memang aku bersyukur... dapt jugak akhirnya...



          Nak tahu apa... Ni la dia yang aku dapat beli...



        Keyboard jenis Medeli-MC120... Dah lama nak beli... memang impian aku... sebab memudahkan aku cari lagu... tapi sebenarnya aku tak kisah jenis apa... janji keyboard... rega dia masa aku beli RM 650... alhamdulillah dapat jugak...

        Sebenarnya ni keyboard kedua aku yang dapat aku miliki... keyboard pertama aku jenis YAHAMA... sayang betul aku dengan keyboard tu... 


          Haaa... ni la gamba kenangan kami berdua... ahaks! Tapi aku lupa jenis apa masa tu.. yang aku tau... YAMAHA... bagus keyboard ni... dengan keyboard ni... adala 3 lagu ciptaan aku dapat...

          Aku beli seken je...beli harga RM400... aku sayang keyboard ni... tapi aku terpaksa jual.. sebab masa tu agak kesempitan wang... 

         Mana taknya... dengan kilang yang dah tak de ot masa tu... dapat gaji... alahai... kena pulak aku dapat terima tawaran rumah baru... beli tau... yela nak bayar kos guaman dengan itu ini lagi... pulak tu... nak bayar rumah sewa lagi... tambah lagi permaisuri aku da nak bersalin anak pertama kami... Aina..

         Semua serentak... aku terpaksa jual.. itupun moto aku pun hampir hampir nak aku jual jugak.... Kalau nak tahu... aku beli RM400... aku da pakai dua tahun... jual pun RM400... huhuhu... tapi tu dulu... sekarang.. alhamdulillah...

         

          MEDELI-MC120... tu la yang dapat aku miliki setelah hampir lima tahun aku berpisah dengan keyboard lama aku... punya la lama... perghhhh....

          Kalau korang nak lebih info tentang keyboard ni korang klik SINI ye..

          Tapi aku ni bukanlah pandai sangat main keyboard ni... secara asas bole la... kalau nak goreng tipu pun bole la... hahaha... korang nak tahu tak lagu pertama yang aku dapat cipta dan aku hasilkan melalui keyboard ni...

          Lagu yang bertajuk Lagu Buat Ibu.... korang pasti ada yang da dengar... Haaa... video kat bawah ni... merupakan Lagu Buat Ibu... yang aku mainkan keyboardnya... aku nyanyi sendiri.. dan videonya aku edit sendiri... korang dengar la... lagu ni merupakan demo asal sebelum dinyanyikan oleh adik An-nur...


         Dan ni pulak... lagu yang da siap... korang kan dengar... tapi tak salahkan korang dengar lagi... Lagu Buat Ibu... Nyanyian Adik An-nur... Music oleh Shamz Sejuta Suara Production...


        Kerna inilah aku bersyukur... sebab penantian aku selama ini akhirnya berbaloi... korang macam maner pulak... pasti ada yang korang amat syukurkan... ceritalah sikit... kongsikan dengan aku...




Bila Loo Jo Yee masuk islam...

Links to this post
         Kisah ni dah lama... aku yang lambat tau... tapi tak salahkan aku ingatkan kembali... Loo Jo Yee yang telah menjadi saudara kita, manis orangnya.. seronok bila dengar... namun ader pengajaran kat sini... orang kita pun jangan lah berlagak sangat...di mana ader yang segelintir dari pada kita yang pandang rendah pada mualaf, bukan pada Loo Jo Yee saja.. malah pada mereka yang baru menjadi saudara kita.

         Mereka perlu bimbingan, supaya hidayah akidah mereka tak goyah... kita pun perlu hidayah dan akidah.. sebab kita yang sudah islam ni... kadang kadang lagi teruk dari mereka yang baru masuk islam... fikir fikirkanlah...

         " Dia ada ajak saya masuk dalam gereja... orang dalam gereja tu benar benar meraikan saya.. sehingga saya berkata..wowwww... tapi bila dia masuk islam... orang kita sendiri kata.. betul ke..."

         apa pendapat korang...





Movie with Ary - Cuci The Musical 2009 Full

Links to this post
          Memang bes layan... lawak derrr.. pasti ader... memang tak tahan .... pe lagi... jom layan..











Hahaha layan.... ha kalau korang nak layan movie lagi... just klik banner Movie With Ary kat sebelah kiri tu... ader banyak movie lagiiii....


Khamis, 15 Mac 2012

Iklan Sunslik... nak muntah gua tengok iklan ni...

Links to this post
          Hahaha.... mengong.. gua memang nak muntah tengok iklan ni... apekejadah kontrol cun... hahaha.... apa pun ... memang terbaikkkk...



         

layannnn...

Ader lambang Yahudi dalam pc dan laptop kita... padam cepat...

Links to this post
  Gua dah jumpa.... cari jerk terus jumpa... apa lagi padam laaaaaa... lu orang aper citer... da buat...


SEDARKAH KITA SELAMA INI???


Buka Komputer/Laptop anda
pada "Local Disc (C)"
Lalu klik "Program Files"
Kemudian klik "Microsoft Office"
Lalu klik "MEDIA"
Dan klik "CAGCAT10"
Terakhir Cari gambar no.
"J0285926" kemudian di klik
Anda akan menjumpai gambar
lambang/bendera Star of david ZIONIS Yahudi Laknatullah
lengkap (sama dengan warna
aslinya), dengan lilin (peralatan
ibadah mereka).

DELETE gambar tersebut.
Dan perlu diketahui, gambar
tersebut ada di seluruh PC dan
Laptop.

SEBARKAN kepada saudara2 umat
Muslim di dunia !!!

Rabu, 14 Mac 2012

Demi Cinta

Links to this post
         Demi Cinta.... kenapa demi cinta...? memang susah nak di tafsirkan perasaan cinta ni... benarkah ader yang gila kerana cinta... ader pulak yang bole buat tak tahu je... pasal cinta.... hai... macam macam ragam...



         Macam maner ngan korang... tentu nya sekarang sedang santai tentang cinta... ek... bole santai ke... cinta ni skop die luas... tak tertumpu kepada sesama kita saja... korang faham kan..  tapi sebab terlalu banyak mengenai cinta la kerana tu menjadi terlalu banyak perkara yang kita tak dapat faham... mengapa, kenapa, bagaimana... apa yang kita tanya dalam diri kita... kadang kadang tak de jawapan...

          Bagaimana pun sebenarnya cinta ini mempunyai makna yang amat indah... memang kalau kita tengah syok tu.,... memang tak tengok jam punyer la... biar la masa berlalu pun... yang penting layannnn... ahaks! Apa la aku punya entry kali ni...

          Tertarik aku dengan keratan  akhbar yang aku jumpa... hai... macam macam bole jadikannn... semua pasal cinta... nak ke korang ader cuti macam ni kat Malaysia... hahahaha...

          Apa pun jangan la kemaruk sangat...  bukan apa takut... korag da terlalu cinta sangat... bila jadi apa apa hal.. korang ambil jalan mudah... sebab tak tahan kecewa sangat... STOP!!!! Agama kita ni suci... ingatlah kita pada Allah.. jangan la sekali pun kita terpesong macam tu...



           Kan da banyak kes macam tu... Jangan la jadi macam tu... minta di jauhkan la...Apa pun masalah yang korang ader...ader penyelesaian yang utama... setiap kali ader masalah...apa jua masalah... yang bole buat korang marah atau apa saja.. lekas lekas ambil air sembahyang...ambil wuduk... itu la sebenarnya ubat yang sebenar benarnya ubat untuk korang berfikir secara rasional..

           Sebenarnya apa yang di katakan bahagia itu ader di depan kita... bersyukur... sebab apa jua rintangan yang kita hadapi... ader orang lain yang lebih hebat dugaannya dari apa yang kita hadapi... percayalah... fikirlah... ramai lagi orang yang menyayangi diri kita... so jangan fikir dia sorang ajerk...

           Bukan aku suruh kowang jadi tak setia.. maksud aku jangan la sampai kowang fikir macam ni... " oh! dia da tak cinta aku... aku da tak sanggup nak idup lagi.." haa... jangan sampai macam tu.. kalau kowang ader terfikir macam tu... g laaa lekas lekas ambil air sembahyang ye....

           Gua pun da banyak celoteh ni... sebelum blah.. jom layan lagu ni... lagu yang aku cipta karangkan buat isteri aku yang tercinta.... CINTA...


         
           Doakan Kami Bahagia ye.... Aku Cinta Die...

         

Isnin, 12 Mac 2012

Kasehku Nuraini? Kenapa Aini?

Links to this post
             Asssssssssssssalaaaaaaaamualaikummm.... mak oi, berape punye panjang daaaa.... korang jangan penin plak nak jawap.. jawap cam biase jerk.. huhuhu... salam mesra, salam bahagia dari aku...buat korang yang sudi mengkuti cerita cerita aku...

            Dalam saat demam ni pun maseh nak menulis, kalau korang nak tau.. aku da berjaya mencutikan diriku dengan jayanya selama tiga hari selepas kita sambut hari perkeja... abih arrr aku bulan ni.. porak peranda la gaji aku gamaknya...huhuhu... tu la.. sape suh demam.. sakit mate lagi... apa raaa..

            Tak pe la kan.. tu bukan penting sangat pun.. bukan korang ble amik demam aku pooong... kalau bole amik.. sapa la yang mau... kui kui kui.. okla...what the tajuk story mory aku kali ni...? Haaa... kali ini special sikit.. tentang lagu dan lirik ciptaan aku lagi yang bertajuk Kasehku Nuraini.. persoalan? kenapa kasehku nuraini..?? kenapa tidak kaseh mu nuraini?/ siapa pulak si aini tu?? kaseh sape pulak yang dibagi tu? Kenapa? kenapa? kenapa? hahaha.. jeng jeng jeng... ahaks!

             Huuhuhhu... berape punya banyak tanya da... tapi kenapa lagu ni special ek? ele.. lagi mau tanye.. hehehe...

             Ada story mory yang sedih dan gembira kat sini tentang lagu ni.. biase la kan hehehe... okla.. aku cerita jugak.. korang dengar ye...

             Lagu Kasehku Nuraini ni adalah satu satunya... ( setakat ini ) dinyanyikan penuh oleh bukan aku sendiri, maksudnye lagu dan lirik ciptaan aku tapi nyanyian orang lain laarr... ader rakaman handset aku nyanyi lagu ni.. tapi tak yah la aku tunjuk kat korang kan... sebab tu bukan untuk di pamerkan... tu untuk rahsia kerajaan ajerk.. hek..

             Lagu ni bole di ibaratkan suatu kisah bernar... maksudnya si penyanyi lagu ni memang kasehkan si aini laaa... tu pun korang tak tau.. huhuuhu memaang arrr korang tak tau kan... lagi mau tanya...heh..

             Lagu Kasehku Nuraini ni tercipta pada 29 September 2010 jam 245 pagi... dan di nyanyikan oleh saudara Isa Ahmad.. ape? korang nak kenal Isa tu? Saba la.. aku belum abih cerita lagi..

             Sedap lagu ni, rasanya sesiapa yang dengar.. lagu ni pasti ble jadi siulan korang... sebab lagu ni santai.. benar benar santai... bukan santai kat lantai tau... hahaha

             Korang nak dengar tak? Jom layanzzz.........






            Amacam? layan tak? bez tak? uhhh.. mustila bezkan.. Kenapa aku tak nyanyikan lagu ni sendiri? tak yah la tau.. tapikan sebenarnya aku ade beri peluang beberapa rakan aku untuk nyanyikan lagu lagu ciptaan aku secara penuh... malangnya... setakat ini baru Isa seorang saja yang tampil... huhuhu... mungkin akan datang ader larrr...

            Kebanyakkan orang pasti terpikat ngan lirik dan nada lagu ni.. korang terpikat tak? terpikat tak? hahaha... jom layan lirik lagu ni..

Kasehku Nuraini
Melodi lagu dan lirik ciptaan : Ary ariasputera
Nyanyian : Isa Ahmad

Aini dalam jiwa telah ku haluskan\
Dalam rindu telah kusisipkan
Agar sampai pesananku

Padamu aini walau deras ombak yang menghempas
Walau kuat ribut yang menghalang
 Kan ku tetap disisimu

Usah lagi kau ragu kaseh hadir dariku
Dalam jiwa ini hanya wajahmu oh sayang
Kan ku rempuh segala badai biar berderai
Hanya untukmu seorang insan yang kusayang

takkan mungkin kasehku goyah lalu menghilang
dalam hati ini hanya cintamu oh sayang
 tak ku gentar selagi engkau ada disisiku
 hanya bersamamu aku bagai bernyawa ooo

Kasehku nuraini ada jiwa ada rasa cinta
 Ada makna dalam kata kata
Ku susun indah buatmu
Malam bila bintang mula memuji
 Tanda kaseh suci rasa ikhlasku padamu nuraini.. ooo..
 Kekasehku nuraini...   

            Lirik yang cukup syahdukan... kalau awek korang pun namanya nuraini... korang nyanyi jugak lagu ni kat depan die.. pasti die jatuh cintan kat korang dan peluk korang sampai anak ke tiga... tapi kena kawin dulu la kan... jangan tak kawin... ahaks!

            Korang nak berkenalan ke dengan penyanyi lagu ni... jom kita tengok gamba die orang jom...

Haa... ni la Isa yang kasehkan Aini tu...


              Amacam? Gerek tak? huhuhu... Ok. skang ni sesi perkenalan plak.... Kalau korang berdua nak tau... Mereka berdua ni pernah berkerje di Munchy dimana tempat aku berkerja sekarang ni... Ops!.. lupa nak bagitau...gamba ni aku tak bagi tau diaorang aku nak upload kat sini... so.. aku tunggu surat mahkamah je la aku nanti kan... ceh! sabo je la...

              Kalau korang nak add friend facebook ngan Isa Ahmad korang ble la klik kat sini. Dan kalau korang nak add friend kat facebook dengan si Aini pun bole... korang klik aje kat sini. Takkan dia orang nak marah korang nak berkawan ngan dia orang kan... musti sambut pakai karpet merah punyer... huhuhuhu...

              Oh ya... sebelum aku terlupa Aini ni jugak merupakan blogger macam kita juga... jom kita terjah blog dia.. jom klik klik sini.

              Dah dah... kite sambung balik... kalau korang nak tau.. video Kasehku Nuraini ni terdapat dua rakaman dalam masa yang sama... maksud aku video kat atas dirakamkan melalui webcam laptop aku dan rakaman lagi satu melalui hanset rakan aku yang ada same masa aku rakamkan lagu ni dengan Isa...

              Jom kita layanzzz lagu ni lagi dalam versi rakaman hanset... jom...



            Video ni dirakamkan guna hanset nokia yang murah je.. tapi kualiti bunyi memang bez.. dan dah tersebar melalui hanset jugak... tapi aku tak dapat nak edit video ni tuk masukkan nama aku sebab masa tu edit video aku tak ble terima format rakaman hanset ni.. ntah nape ntah...

              Dan si perakam ni jugak aku kenalkan la... nama dia Mohd Ridzuan atau iwan... dan bergelar Pak Dukun kat kilang aku... hahaha... melekat plak tu sampai sekarang... tapi die xder facebook.. jadi korang cume ble tengok gambar die je la kan... jom jom jom.. tengok siapa Pak Dukun ni...

Haa... ni la Pak Dukun nya @ Iwan...
            Korang jangan memain dengan Pak Dukun ni... ilmu banyak ni.. korang nak apa? santau? minyak pengasih? atau apa saje... jumpe jerk dia... musti die xder hal bagi korang... tapi bagi korang nasihat sampai insaf larrr... hahahaha.... KuDukuni Wajahmu... hahahaha..

            Okla... sampai sini ajerk... aku da lapa ni nak sarap... lagi pun anak aku si Aliff ni da bangun ni.. langsung takder segan silu merangkak atas badan aku... apa raaa... hahaha... anak ayah la katakan... sayang die...

Adios... jumpa lagi kita di episod cerita lagu aku yang lain.... jangan lupa.. bagi komen komen komen... jangan di biar sepi... tak meriah nanti...

Sabtu, 10 Mac 2012

Movie with Ary - Lawak ker Der Istana Budaya

Links to this post
          Memang terbaeeekkkk.... kalah hollywood der... tak rugi lu orang layan ari ari... ulang der ulang der... memang terbaeeekkkk...




Selasa, 6 Mac 2012

Air Mata An-nur...

Links to this post
            Lagu ni penuh jiwa... itulah yang aku rasakan... kalau tak... tak kan la An-nur penyanyi Lagu Buat Ibu ini tak dapat menahan diri dari mengalirkan air mata ketika membawa lagu ni kali pertama secara live di Plaza Pontian 4hb Mac 2012 lepas... hinggakan ada penonton yang turut sama rasa terharu.

An-nur

         Persembahan ini berlangsung di Plaza Pontian dimana An-nur ( 12 tahun )dan seorang lagi artis cilik iaitu Sheikh yang berumur 10 tahun  ( juga artis naungan Sejuta Suara Production ) menjadi jemputan bagi mengadakan persembahan di sana... Anjuran bersama Plaza Pontian dan Sejuta Suara Production pada masa tu membuka ruang bagi sesiapa yang ingin berkaraoke dan juga mengadakan pertandingan mewarna bawah 12 tahun di samping di hiburkan oleh Adik An-nur dan Sheikh.

Banner di hadapan Plaza Pontian

            Nanti kita bercerita tentang adik Sheikh dan lain lain yang di acarakan pada masa tu, apa yang aku nak ceritakan sekarang saat An-nur menyampaikan kali pertama secara live " Lagu Buat Ibu "... seperti yang aku katakan tadi... lagu ni memang betul betul penuh jiwa... korang dengarkan betul betul... dan hayatilah lagu ini... mustahil tak terusik hati korang...

            Jom kita tengok video rakaman semasa An-nur menyanyikan lagu " Lagu Buat Ibu " kali pertama secara live di Plaza Pontian.. kita lihat reaksi An-nur... 



            Sesungguhnya... aku rasa bersyukur dapat menghasilkan melodi dan lirik yang indah dalam lagu ni... Di kuatkan lagi oleh Shamz.. juga seorang komposer yang telah mengubah muzik buat Lagu Buat Ibu ini.. Dan di tambah dengan suara dan penghayatan oleh Adik An-nur... menjadikan lagu ini betul betul penuh jiwa...

Ary, An-nur Dan Shamz
           Oh ya... kalau korang nak dengar Lagu Buat Ibu dalam versi rakaman studio... korang just klik DISINI korang bole tengok video klip Lagu Buat Ibu oleh An-nur..

           Dan juga korang nantikanlah ye single An-nur yang kedua... juga lagu dan lirik ciptaan aku yang bertajuk " Berikan Aku Cahaya" .. kalau korang nak dengar demo lagunya .. korang klik DISINI... Terima kaseh buat korang yang sudi support Adik An-nur... doakan kejayaan dia ye...  

           Korang nak tahu...

           An-nur cakap... An-nur sayaaaang Mak....




Sabtu, 3 Mac 2012

Melukis awan dari hati...

Links to this post
            Melukis awan dari hati? Bole ke melukis awan dari hati tu... macam magic jerk.. hehehe... apa pun terlalu banyak perkara yang di kaitkan dalam hidup kita mengenai awan... mendungnye... terangnye... bentuknye.. semuanya bole berkait rapat... dengan apa jua istilah yang yang sememang nye telalu banyak di tafsirkan.... begitulah awan.... anugerah Allah yang istimewa buat kita...



              Tertarik ary dengan single terbaru dari artis baru kita Ery Ma'arof, anak didik Saari Amri dengan tajuk single kedua die... Melukis Awan... aku da promote dulu demo lagu die... skang da kuar da lagu full dari die... jom layan... mungkin ader kena mengena dengan hidup korang... mana tau kan...


              Nak tahu tak apa yang ary suka tentang lagu ni... liriknya ader tertulis.." kerna aku pencinta biasa" eemmm... rasanya mendalam tu....

              Oh ya.. kalau korang berminat ngan Ery Maarof ni korang ble la like wall facebook die untuk korang dapat update sebarang aktiviti terbaru Ery.... 

                  Ery ma'arof Fanpage di Facebook

             Sebelum gua nak blah... jom layan lagi single pertama dari ery... Astarfirullah Al Azim..



Khamis, 1 Mac 2012

Movie with Ary - Azura 2012

Links to this post
            Hmmm... menarik gak citer dier...



Nak movie lagi, Jom layan koleksi movie ary di SINIIII...................

Movie with Ary - Suatu Malam Kubur Berasap

Links to this post
            Hantu lagi... layan je la....



Korang nak layan movie lagi ke.. jom klik SINI untuk see see koleksi Movie With Ary..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...