Halaman

Rabu, 14 Mac 2012

Demi Cinta

         Demi Cinta.... kenapa demi cinta...? memang susah nak di tafsirkan perasaan cinta ni... benarkah ader yang gila kerana cinta... ader pulak yang bole buat tak tahu je... pasal cinta.... hai... macam macam ragam...



         Macam maner ngan korang... tentu nya sekarang sedang santai tentang cinta... ek... bole santai ke... cinta ni skop die luas... tak tertumpu kepada sesama kita saja... korang faham kan..  tapi sebab terlalu banyak mengenai cinta la kerana tu menjadi terlalu banyak perkara yang kita tak dapat faham... mengapa, kenapa, bagaimana... apa yang kita tanya dalam diri kita... kadang kadang tak de jawapan...

          Bagaimana pun sebenarnya cinta ini mempunyai makna yang amat indah... memang kalau kita tengah syok tu.,... memang tak tengok jam punyer la... biar la masa berlalu pun... yang penting layannnn... ahaks! Apa la aku punya entry kali ni...

          Tertarik aku dengan keratan  akhbar yang aku jumpa... hai... macam macam bole jadikannn... semua pasal cinta... nak ke korang ader cuti macam ni kat Malaysia... hahahaha...

          Apa pun jangan la kemaruk sangat...  bukan apa takut... korag da terlalu cinta sangat... bila jadi apa apa hal.. korang ambil jalan mudah... sebab tak tahan kecewa sangat... STOP!!!! Agama kita ni suci... ingatlah kita pada Allah.. jangan la sekali pun kita terpesong macam tu...



           Kan da banyak kes macam tu... Jangan la jadi macam tu... minta di jauhkan la...Apa pun masalah yang korang ader...ader penyelesaian yang utama... setiap kali ader masalah...apa jua masalah... yang bole buat korang marah atau apa saja.. lekas lekas ambil air sembahyang...ambil wuduk... itu la sebenarnya ubat yang sebenar benarnya ubat untuk korang berfikir secara rasional..

           Sebenarnya apa yang di katakan bahagia itu ader di depan kita... bersyukur... sebab apa jua rintangan yang kita hadapi... ader orang lain yang lebih hebat dugaannya dari apa yang kita hadapi... percayalah... fikirlah... ramai lagi orang yang menyayangi diri kita... so jangan fikir dia sorang ajerk...

           Bukan aku suruh kowang jadi tak setia.. maksud aku jangan la sampai kowang fikir macam ni... " oh! dia da tak cinta aku... aku da tak sanggup nak idup lagi.." haa... jangan sampai macam tu.. kalau kowang ader terfikir macam tu... g laaa lekas lekas ambil air sembahyang ye....

           Gua pun da banyak celoteh ni... sebelum blah.. jom layan lagu ni... lagu yang aku cipta karangkan buat isteri aku yang tercinta.... CINTA...


         
           Doakan Kami Bahagia ye.... Aku Cinta Die...

         

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...