Halaman

Khamis, 5 Januari 2012

Diari Hari Kedua Aina Ke Sekolah

            Hahaha... semalam aku tulis masa masa Aina hari pertama Aina ke sekolah. La ni hari kedua...Aina g sekolah... Kalu semalam pagi.. aku kejut lembut ajerk... "Aina bangun.. Aina bangun..sekolah...." sambil aku geletek kaki dier.... Aina mata tutup... tapi mulut senyum... hahaha....

            Tapi oleh kerana aku pun ngantuk jugak tadi... maklum la.. layan movie sampai lewat malam... tu pun nasib baik permaisuri aku kejut aku... kalu tak... tak jumpa subuh da aku ni... hehehe...kali aku kejut Aina tak de nye nak manje manje... "Aina bangun..." sambil aku terus angkat die diri... pahtu trus ajerk bukak kan baju suar trus tanpa belas kasihan tapi tak kejam... amboihhh!!

           Dengan mata yang tersepet... jalan terhoyong hayang.. Aina gagahkan jua berjalan menuju ke bilik air... aku ikut je dari belakang.... "lar nape cangkung ni plak ni... nak kencing ehh...." "hmmm" aku tunggu punya tunggu.. eh maner daaa.... kater nak kencing... siap bole dengkur pulak.... adoiyai... anak dara aku sorang.... meh sini meh...

           Bergejeburrrrrrr.... gua kasi siram.... hahahaha... trus terbukak mata Aina 20 inci... hahaha.... tau pun sejuk.... hehehe.... da mandi tu... da lap... aku pakaikan la baju sekolah dier... setakat ni pakai baju sukan lagi... maklum la... baju sekolah dia cikgu cakap belum sampai lagi,...

          Waaa..... mak masak hotdog arrr..... sarap hotdog laa Aina... baru nak suap satu... "Amaaa.... Amaaa" Aliff da bukak mata gak... terus bangun.... terus g kat Aina.. mintak satu... aper laaaa.... tak gosok gg ehh... hahaha... bedal je la.... tapi Aliff ni memang cepat bangun stiap hari... tak yah kejut da... jam sebelum 7 mesti da bukak mata.... bagus betul... umur baru setahun jagung derrr...

           "Jom g anta mak g keje...." sambil bawak bekas yang penuh hotdog.... sambil kunyah penuh drastik... Aina selambe jer bawak dalam kete... makan lagi.... Aliff pun makan....

          Da anta.. aku cepat cepat pusing.. nak balik umah... perut gua pun lapa berrrbbb.... tapi sampai umah... aku layan pegi bank dulu.. simpan ape yang patut kat bank kecik aku tu... dengar suara Aina..."Ayah nak air.." "jap.. jap....busy ni..." hehehe...

           Da siap....aku terus stanby buat air... oit..! da cuci tangan tau... hahaha.... aku buat air milo tuk Aina ngan Aliff sekali.... apa yang permaisuri aku masak aku hidang sekali.... " jom makan dulu " Apa lagi makan la kami bertiga, sikit jerk...

            Da makan... Aina aku pakai kan skaf tudung... kasut... haaa... kasut Aina pakai sendiri... " Jom Aina g sekolah"... huhuhu ceria Aina menuju ke kereta.... dalam kete nyanyi lagu ABC lagi.. hahaha...


            
             Huhu... tak la awal sangat aku sampai.... pun tak lewat sangat...sedang sedang ajerk....  lagi pun umah aku dekat ajerk ngan sekolah Aina kat Bindu ni...  bila aku sampai.. aku tengok ramai jugak ibu ayah dengan anak dier orang yang ader kat depan kelas... " Semua murid beratur masuk kelas..." "Aina cikgu da panggil masuk..." 

             Aina bukak kasut... aku suruh letak kat rak.... sebab semalam dier bukak kasut letak tinggal ajerk kat depan pintu... aku yang letak kat rak... ye la.. semalam kan hari pertama... tak la tau sangat.. lagi pun semalam cikgu busy semalam nak kaut bebudak suh masuk dalam kelas... maklum la... ader sorang dua yang tak mo masuk... nangis.... nasib baik Aina tak cam gitu kan...

            Aku tengok dia orang tulis nama kat kasut la... ye la takut anak dia orang pening kot... aku pun nak la... " Cikgu pinjam marker pen jap".. huhuhu kebetulan kat tangan cikgu memang ader marker pen... apa lagi... huhuhu....

  
             Hahaha... cam gini la jadi nye.. lawa tak..... siap tulis nama lagi.... Ingat lagi masa nak carik kasut ni... satu bandar Batu Pahat gua sekeluarga carik... lenguh... tak de yang saiz kecik... ader satu kedai Bata kat bandar tu lagi kuang ajo.... ko tau dier cakap aper.... "Awak punya anak kaki saiz baby ni... kecik sangat,,, tak de kasut sekolah saiz dier..." saiz baby dier cakap... mentang mentang larr anak aku ni comel.... huhuhu.... tapi dapat la jugak.... aku beli kat Carefour Batu Pahat... ader saiz lapan... ngam sangat ngan kaki Aina... rege RM26.90... tapi kat Parkson betul kat sebelah tu Rm29.90.. punyer la teruk... aku nak carik yang lagi murah... tapi saiz pun susah carik... inikan pun pulak harga yang murah,.. aper lagi bedal ajer la.. semalam borak ngan member... anak dier... pun saiz lapan.... dia beli kasut untuk anak dier... kat Parit Sulong... baru rege Rm7.. perghhh.... maner kedai dier amik tu... lupa plak nak tanya... 

           Da masuk kelas... cikgu suh duduk secara beratur.... beratur laaa... tapi duduk... tapi tak la tegak sangat beratur nyer... hehehe...


           Aku ingat kan nak wat pe dulu... upanya... sebaris sebaris..." Yang lelaki dulu bangun..."dengar suara cikgu... dia orang suh bebudak lelaki tu menuju ke bilik air... dalam kelas tu cukup... bilik air ngan dapur ader sekali dalam tu... jadi senang... aku ingat kan wat aper g bilik air ramai ramai..... upanya.. suh basuh tangan masing masing... pas budak lelaki... budak pompuan pulak...

           Tapi ader jugak cam semalam... budak yang tak mo lepas ngan mak die...nak ikut mak dier balik daa.... sampai mak dier pun ader dalam kelas... ader dua orang... jenuh mak dier orang pujuk... siap meraung tahap giler pulak tu.... sabo je la mak dier kan....

           Pas basuh tangan tu aku tengok... cikgu suh bebudak duk kat meja yang disediakan... ohh... cikgu nak suruh sarap dulu... sarap lagi... ala... air teh cecah biskut ajerk... ok la kan.... yang nangis tu... sambil makan biskut pun nangis lagi... yang tengah nangis pun sempat minum air pahtu sambung nangis balik... hehehe...


             Nampak tak yang duk depan yang pandang kamere tu.. haa. Aina la tu... siap lambai lagi masa makan.... Tapi aku tunggu sampai situ je.... aku lambai Aina tanda aku nak balik... nanti ayah datang amik Aina ye.... seronok betul la,.. hantar anak kesekolah ni.. tengok perangai budak budak...



             Aina belajar rajin rajin ye.... balik umah nanti buat keje sekolah tau... jangan asyik nak main Angry Bird ajerkkkk... huhuhu... tu bapak dier jugak la yang ajare tu...hehehe... ape la....

            Huhuhu...


Sajer letak vodeo ni nak bagi korang dengar.... bukan ader kena mengena ngan citer Aina ni.... harap sudi sudi la yerkk..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...