Halaman

Jumaat, 21 Mei 2010

bermulanya disini...

Links to this post
macam mana aku dulu mula menulis ek..?

            kadang2 aku pun nak ketawa bila ingat balik,tapi semuanya bermula di sekolah Datin Onn Jaafar Batu Pahat. aku da lupa aku klass mana dulu..tapi sekitar taun 1997..aku mengenali seorang gadis..Ana @ Rohana namanya, orangnya cantik dan manis. aku pernah memiliki hatinya dulu...sememangnya dia seorang gadis yang baik..tapi kami berpisah sebelum peperiksaan SPM. apa yang penting melalui dia aku mula mengenali kemampuan aku untuk menulis... bermula kata kata jiwang karat giler yang aku tulis dalam buku yang aku tuliskan buat dia, yang rasanya aku akan muntah 15 kali kalau aku baca buku tu sekarang..ahaks!
Dan melalui buku tu aku setiap puisi yang ada aku sunting,buang,isi dan padatkan...rasanya lebih banyak yang aku buang dari aku guna masa tu..heh,jiwang sangat..banyak puisi yang aku tuliskan buat ana. terutama 'sajak buat ana'...sesungguhnya ana adalah lagenda buat aku, kerana kalu tak kerana dia..tentunya aku takkan tahu yang aku boleh menulis puisi kata kata yang sungguh indah...

Isnin, 26 April 2010

sabar je la..

Links to this post
aku pun baru dalam internet ni,nak buat blog pun bingung dibuatnya, cam ne ek, agar aku ble koleksikan suma kat sini, stakat ni aku cuma dapat tulis suma kat facebook/ gallery ariasputera..ble la..orang barula katakan..

Jumaat, 23 April 2010

risau gak!

Links to this post
rasanya aku dah lama benar tak menulis,bila dah ader laptop ni mcam kencang plak jari aku ni, selasa lepas 13 april 2010 kat metro da tersiar puisi aku yang bertajuk "pewaris desa" yang aku hantar Itulah yang pertama tersiar buat tahun ni selepas puisi aku yang bertajuk "intonasi cinta" yang tersiar kat majalah remaja 13 tahun lepas iaitu 15 september 1997. Dah lama sangat, baru baru ni pun aku ada anta puisi aku yang lain kat mingguan malaysia,majalah remaja dan metro sekali lagi. Dan yang paling aku risau tentang lagu aku, lagu ciotaan aku. 6 april 2010 aku ada g hospital selayang, ada follow up pasal anak aku, takder menda pun..sambil tu aku ada anta lagu kat EMI, adala 3 lagu, tapi sampai skang senyap tu yang aku risau tu, ntahla...lagu beb, salah satu yang aku anta tajuknya biarkan aku, lagu tu aku ada dengarkan kat bebudak munchy,bes kata diaorang. aku harap aku ader peluang untuk ketengahkan hasil karya aku terutama lagu lagu aku.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom layan karya karya asli Ary... Klik Gambar Derrrr...